Алгоритми з розгалуженням для опрацювання величин (18.03/16.03)
Вкладені алгоритмічні структури розгалуження (19.03/20.03)
Матеріали до урокуПрактичне завдання: вправа 20, сторінка 132 (підручник Бондаренко_6)
Компоненти вибору. Елементи для введення даних: перемикач, прапорець, список, що розкривається (01.04/30.03, 02.04/03.04)
Radiobutton — перемикач — елемент списку з місцем для мітки за умови можливості виставити лише одну мітку. Перемикач завжди використовують у групі, причому увімкненим може бути лише один перемикач. Реалізація цього віджета відрізняється від реалізації для Checkbutton:
from tkinter import * root = Tk () v = IntVar () rbutton1 = Radiobutton (root, text='Варіант 1', variable=v, value=1) rbutton2 = Radiobutton (root, text='Варіант 2', variable=v, value=2) rbutton3 = Radiobutton (root, text='Варіант 3', variable=v, value=3) rbutton1.pack () rbutton2.pack () rbutton3.pack () root.mainloop ()
Тут:
- IntVar — клас для роботи с цілими числами;
- variable — властивість, що описує прикріплення до віджета змінної;
- onvalue, offvalue — властивості, які надають прикріпленій до віджету змінній значение залежно від стану:
- onvalue — при вибраному пункті;
- offvalue — при невибраному пункті).
У цьому прикладі використано лише одну змінну. Залежно від того, який пункт обрано, вона змінює своє значення.
Список, що розкривається
Практичне завдання: вправа 6, сторінка 166, №5, сторінка 169 (підручник_Морзе_8).
Алгоритми з повторенням для опрацювання величин. Цикли із передумовою та післяумовою (08.04/06.04, 09.04/10.04)
Цикли - це інструкції, що виконують одну і ту ж саму послідовність дій, поки діє задана умова.
У реальному житті ми досить часто стикаємося з циклами. Наприклад, ходьба людини - цілком циклічне явище: крок лівою, крок правою, знову лівою-правою і т.д., поки не буде досягнута певна мета (наприклад, школа чи магазин). У комп'ютерних програмах поряд з інструкціями розгалуження (тобто вибором шляху дії) також існують інструкції циклів (повторення дії). Якби інструкцій циклу не існувало, довелося б багато разів вставляти в програму один і той же код підряд стільки разів, скільки потрібно виконати однакову послідовність дій.
Універсальним організатором циклу в мові програмування Python (як і в багатьох інших мовах) є конструкція while. Слово "while" з англійської мови перекладається як "доки" ("доки логічний вираз має значення True, доти будуть виконуватись певні операції"). Конструкцію while мовою Python можна описати наступною схемою:
Ця схема приблизна, тому що логічний вираз в заголовку циклу while може бути більш складним, а змінюватися може змінна (або вираз) b.
Може виникнути питання: "Навіщо змінювати a або b?". Коли виконання програмного коду доходить до циклу while, виконується логічний вираз в заголовку, і, якщо було отримано True, виконуються вкладені вирази. Після потік виконання програми знову повертається в заголовок циклу while, і знову перевіряється умова. Якщо умова ніколи не буде змінюватись, то не буде причин зупинки циклу і програма зациклиться. Щоб цього не сталося, необхідно передбачити можливість виходу з циклу. Таким чином, змінюючи значення змінної в тілі циклу, можна довести логічний вираз до False і цикл завершиться.
Цю змінювану змінну, яка використовується в заголовку циклу while, зазвичай називають лічильником. Як і всякій змінній їй можна давати довільні імена, однак дуже часто використовують букви i та j. Найпростіший цикл на мові програмування Python може виглядати так:
str1 = "+" i = 0 while i < 10: print(str1) i = i + 1 |
В останньому рядку коду відбувається збільшення значення змінної i на одиницю, тому з кожним колом циклу її значення збільшується. Коли буде досягнуте число 10, логічний вираз i < 10 дасть False, виконання тіла циклу буде припинено, а потік виконання програми перейде на наступні команди, що слідують після циклу. Результатом виконання вищевказаного скрипту є виведення на екран десяти знаків “+” в стовпчик. Якщо збільшувати лічильник в тілі циклу не на одиницю, а на 2, то буде виведено тільки п'ять знаків, так як цикл зробить лише п'ять обертів.
Додатковий матеріал: с.146, підручник Бондаренко (5 клас)
Практичне завдання: Практчна робота, сторінка 150 (підручник_Бондаренко_5).
Термін виконання: до 13.04
Алгоритми з повторенням. Цикл із параметром (15.04/13.04)
Складання та виконання алгоритмів з повторенням та розгалуженням
(16.04/17.04)
Вправа 4, сторінка 176 (підручник Морзе_8)
Виконати до 22.04
Виконати до 22.04
Складання та виконання алгоритмів з повторенням та розгалуженням
(22.04, 23.04/24.04)
Практичне завдання:
§26, задання №1, 3, 5, сторінка 179-180 (підручник Морзе_8)
Виконати до 29.04
Відобрження базових графічних примітивів - лінія, прямокутник, сектор, ламана, еліпс. Налаштування стилю та кольору примітивів засобами мови програмування
(29.04/30.04, 27.04)
§27, вправа 4, сторінка 189 (підручник Морзе_8)
Підручник Бондаренко_6
Підручник_Морзе_8
Створені файли надсилати на адресу:
Комментариев нет:
Отправить комментарий